Over Sylvie

Sylvie, moeder van een tweeling, legt als ervaren marketresearch specialist de nadruk op kwalitatieve methoden. Zij heeft zich toegelegd op new product development, waar co creatie en consumer connection programs altijd deel van uitmaken.

Sylvie is benieuwd naar van alles, een enthousiaste en creatieve denker met oog voor nuaces. Sylvie is Master in de Psychologie en massacommunicatie met specialisaties in de reclamewerking en economische psychologie. Zij werkte langdurig voor Keesie en newrulez (Sanoma Digital).

Ze heeft 20 jaar ervaring bij marktonderzoek bureaus met focus op de ontwikkeling van innovaties en communicatie. Werkt voor zowel consumenten als B2B markt en altijd in samenwerking met de doelgroep en betrokken stakeholders. Door de opstapeling van de talloze consumentenonderzoeken kan Sylvie de stem van de consument goed vertegenwoordigen in de rol van consumenten expert.

Cases

Danoontje Consumer Understanding Lab

In 2008 ben ik gevraagd om mee te denken aan een NPD programma als consumenten onderzoeker en moderator. Het doel van Danone Nederland was om het merk Danoontje te valideren en de mogelijkheden voor stretching en brand activation te verkennen. Mijn inbreng begon met het toevoegen van fundamentele kennis op het gebied van de pedagogische ontwikkeling van baby tot kleuter en hoe moeders daar op reageren. Daarna volgden een aantal NPD sessies voor het bouwen van product- en communicatie platforms. Tot slot zijn de gegenereerde concepten met moeders in focusgroepen getest.

Johnson & Johnson Consumer B.V Research Community

Voor een fabrikant van tampons en maandverband gingen we in 2007 na wat de beleving van meisjes is van het ongesteld worden en zijn. Met wie praat je er eigenlijk over en hoe kom je aan je kennis? We spraken met de meiden af in groepjes, thuis, in de disco, op school etc. en zagen daarna iedereen weer terug in een online community voor het verder praten en tonen van concepten. Over deze methode heb ik gesproken op het MOA congres, samen met KPN (Clubs, het platform van de community destijds).

ING Bank perceptie jongeren

Voor de klant van newrulez, de Postbank, heb ik in 2007 een "Battle" opgezet. Hier zijn we op een energieke manier nagegaan wat de beleving is van jongeren bij een bank. Samen met de marktonderzoekers en jongerenmarketeers als Jury, ondersteund door professionele tekenaars, hebben we goed in beeld gebracht hoe jongeren een bank zien en wat ze wensen. De klant was zeer content met deze vernieuwende aanpak die een dag lang plaatsvond bij NEMO.

Fast food: need states, communicatie en branding

In 2011 ben ik gevraagd door internationaal marktonderzoeksbureau Siladen (Parijs) om verschillende segmenten Belgische fast food gebruikers te bestuderen. Wij wilden weten hoe de leading out of home formules waargenomen werden en welke behoeften zij vervulden. Ook hebben wij aandacht besteedt aan de specifieke smaakidentiteit per formule. We hebben etnografie en face to face onderzoek gedaan onder meer dan 30 jongeren. Siladen integreerde mijn inzichten in een masterplan.

Baby- en kindervoeding voor Nutricia Nederland (Danone)

Van 2000 tot 2008 was ik als zelfstandig onderzoeker werkzaam bij mijn tweede thuis: Nutricia in Zoetermeer. Met de BU Marketing Insights verkenden we drinks, tussendoortjes, maaltijden, fruit, granen, water, desserts en technologie en spraken we hiervoor met honderden moeders. In 2007 maakte ik deel uit van het NPD team. Voor de merken Olvarit, Bambix en Nutrilon heb ik tientallen communicatie tests mogen doen. In 2008 organiseerde ik de consumer connection trainingen, dit alles totdat ik full time bij Blauw Research ben gaan werken.

FaLang translation system by Faboba