Onderzoeksprijs op de AMMA Awards!

“Zijn jongeren nog wel te bereiken?” Jawel, maar je hebt wel de juiste inzichten en begrip nodig. Begrip van hun denken, sociale gedrag, activiteiten en hun mediagebruik. SMALL deed vorige zomer kwalitatief onderzoek voor Carat die bezig was met het onderzoeksproject Focus on Teens - en nu is de vakprijs binnen voor het beste commerciële communicatieonderzoek 2014,namelijk de Hans du Chatinier prijs.  

Focus on Teens is een (gratis via Carat Media) boekje. Geen allesomvattend overzicht van alles wat met jongeren te maken heeft, daarvoor is het onderwerp te groot. Het is wel een handig en beknopt overzicht om snel inzicht te krijgen in de 13-19 jarigen. Wie zijn ze, waar bevinden ze zich, en hoe ziet hun ontwikkeling eruit. Ook kijken we naar de tijdsbesteding van deze jonge consumenten. We geven inzicht in het communicatiesysteem van jongeren, hoe ze omgaan met merken, reclame en vooral met de media. Wat de rol daarvan is in het dagelijks leven, welke media populair zijn, hoeveel tijd ze eraan besteden en wat hun houding is ten aanzien van commercie. Het boekje wordt afgesloten met ethiek zodat iedereen op een verantwoorde manier de doelgroep kan bereiken.

SMALL at Youthday (June 26) Kids and Youth seminar

June 2014 -  SMALL will also be attending the Kids and Youth seminar on the 26th of June in De Fabrique, Utrecht. During the Youth day of the seminar we give a presentation in conjuction with media agency Carat about media use amongst youth. More information about the seminar on www.kidsenjongeren.nl/congres

Kidsenjongeren Congres Jongerendag

Study on skin care products

November 2013 - In October we did a study on Dutch youth (12-15 years)  to learn more from skin care products: who buys, what media influences and who do they talk with. Boys were asked what brands and hairstyling products they use and the effect of hairstyling on their self-confidence. Girls were asked the same on make-up.

An amazing result was the trust youngsters have in the effect of skincare. One third claims it definitely helps and half of the sample says it quite helps. 9 out of 10 boys get self-confidence out of good hair and 8 out of 10 girls say they feel self-confident with make-up.

Please let us know if you want us to personally show your company the data and see what analysis we can make for insights. It is possible to have a tailor made report with the learnings and key conclusions of your brand and competitors for a SMALL price: €75,- (all-in).

make-up

Kids Tussendoortjes Monitor

16 July 2015 

SMALL start eind 2015 weer met de Kids Tussendoortjes Monitor. In 2014 hebben we grip gekregen op de keuze voor tussendoortjes en dranken thuis, wat er in de broodtrommels gaat (fruit, groenten, koek en en snoep), de regels op de scholen en wat kids daar zelf van vinden. Doet u mee? We horen graag of u een exclusieve vraag heeft  en welke analyses we kunnen maken. Het is mogelijk een rapportage op maat te ontvangen met de resultaten en belangrijkste conclusies voor uw product. Voor een SMALL prijsje. Mail ons op  This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  

kleuter koek

SMALL monitor

December 2013 - SMALL kids & youth research and consultancy will study some interesting issues for you coming moths: the zoo and fun parcs (data is ready by now) and in betweens & school cafetaria (2014). These monitors are executues by Kien/Panelwizard and SMALL will tell you all about it as kids & youth experts. Please let us know if you want us to personally show your company the data and see what analysis we can make for insights. It is possible to have a tailor made report with the learnings and key conclusions of your brand competitors for a SMALL price.

gorillinpak

SMALL in Marketing Tribune

September 2013 - Interview with SMALL founders in Marketing Tribune in the issue of Septembre 2013 - item 'Nieuwe Helden'.

SMALL in MarketingTribune

More Articles...

  1. News
FaLang translation system by Faboba